Znamo da je zimsko doba vrijeme kada je najteže ostati u formi. Razloga je više – od zimskih radosti u vidu ukusnih poslastica i raskošne trpeze do jednostavnog manjka prilike i vremena za vježbu. Ipak, oni motiviraniji i uporni željet će trčati i po zimi. Još manji dio njih u tome će i uspjeti, jer je gotovo sve okrenuto protiv njih. Ipak, uz naše savjete povećat ćete si šanse da i vi budete dio te skupine.

1. Prikladno se obucite

Najbolja zimska obuća su naravno vodonepropusne čizme, no trčanje u njima baš i nije moguće. Zato odaberite određeni kompromis. Dok pada snijeg i hladno je, niti ne pomišljajte na mrežaste tenisice tipa Nike Free (osim zimskog modela Nike Free 2017 Shield), jer ćete se loše provesti, a tenisice ćete moći baciti u smeće. Odaberite tenisice sa što manje mrežastog materijala, a sa što čvrstim gornjištem. Najbolji odabir su tenisice za trail kao što su Terrex ili Kanadia. Obratite pozornost na materijal - Gore-Tex je odličan za te uvjete.

Što se čarapa tiče, preporučujemo fine vunene čarape, jer vuna održava toplinu, ali i odvodi vlagu sa stopala. Pamuk ne preporučujemo; čak su i sintetičke čarape u ovu svrhu bolje od pamučnih.

2. Ne ignorirajte vjetar

Najbolje je ne započeti trčanje dok vam vjetar puše u lice, osobito jer niste dovoljno zagrijani. Bitno je da na početku trčite u smjeru vjetra, a tek pri kraju u vjetar. Ako duže trčite vjerojatno znate s kojih smjerova najviše puše, tako naprimjer trčanje u izgrađenom prostoru može spriječiti prodor vjetra dok s rijeke nemilo udara vjetar.

Ne zaboravite kožu namazati kremom kako je ne bi oštetio vjetar. Za usne je dovoljan obični balzam.

3. Recite 'ne' brzinskim rekordima

Zima nije vrijeme za isprobavanje vlastitih granica. Fokusirajte se na održavanje kondicije i polagan napredak. Nemojte se previše forsirati, jer to može poći po zlu. Najbolje je trčati oko sredine dana kad je temperatura najveća. Ako vam bude previše hladno, razlomite trening na dva puta ako vam se da. Ako ne, jednostavno ga skratite. Ako ne ide, ne treba siliti.

4. Presvucite se

Prva stvar koju trebate napraviti kad se vratite s trčanja jest presvući se od glave do pete. Odjeća s trčanja bit će mokra i hladit će vas. Obavezno se zagrijte uz topli napitak. Nije zgorega ni ponijeti kakav čaj u termosici.


5. Zagrijte se

Prije nego otiđete na hladan zrak vani, stručnjaci preporučuju da je dobro malo se zagrijati u zatvorenom prostoru (ne mislimo na žestoka pića, nego na razgibavanje). Ako se dobro zagrijete, neće vam se činiti da je vani toliko hladno. Odmah počnite s aktivnostima, što duže stojite vani to će vam biti gore.

6. Osvijetlite se

Problem s trčanjem zimi je u ograničenoj vidljivosti. Ako se krećete u blizini prometa svakako preporučujemo da nosite odjeću s reflektirajućim vrpcama. Nije s gorega ni svjetiljka koju montirate na kapu kako biste vidjeli kamo hodate. Po zimi tlo zna biti sklisko, a snijeg neočišćen, pa su padovi laki, česti i bolni. Ako osjetite poledicu, najsigurnije je da uopće ne krećete trčati. Jedan trening nije vrijedan slomljene noge!

7. Ne štedite na odjeći

Staro pravilo trčanja zimi kaže da se morate odjenuti kao da je vani oko 7 stupnjeva toplije. Tijelo će vam se zagrijati više nego što mislite tijekom trčanja, pa nemojte pretjerivati s količinom odjeće. Nije isto stojite li vani nezagrijani ili trčite. Čim se temperature spusti ispod nule, na sebe obucite dva gornja sloja i jedan donji.

Na 5 stupnjeva ispod ništice obavezno obucite tajice i jaknu, a na -10 potrebna su vam tri gornja sloja. Razmislite i o šalu te kapi. Na -20 ne preporučujemo odlazak na trčanje, osim ako se osjećate kao mazohist. Bitno je zapamtiti da se slojevito odjenete te prema potrebi skidate odnosno dodajete slojeve.

8. Natjerajte se

Najteži dio odlaska jest natjerati se na izlazak iz toplog doma. Jednom kad vam to uspije, uspjeh je praktički zajamčen. Neće vam se dati vratiti unutra kad ste već uložili sav taj trud u oblačenje. Za to je najbolje dogovoriti se da trčite s nekim. Bit će vam teže ostaviti ih na cjedilu.

Ali također, niste živjeli dok ne probate trčanje dok vani lagano sniježi. Takve prirodne ljepote i tako će vas ostaviti bez daha da uopće nećete osjetiti hladnoću.

Nadamo se da će vam ovi savjeti pomoći u održavanju kondicije tijekom zime. Ako ipak ustvrdite da trčanje zimi nije za vas, nemojte očajavati – vježbati je itekako moguće u zatvorenim prostorima, a sve ćete to stići nadoknaditi kad stignu topliji dani.

https://runninggate.hr